22 Temmuz 2013 Pazartesi

Türkçe Dersine Nasıl Verimli Çalışılır

Türkçe yani sözel bir ders Türkçe dersinden ağırlıklı olarak soru gelebilecek konular nelerdir? 2006’dan itibaren uygulanmaya başlanan “yeni sınav sistemi”nde ÖSS iki bölümden oluşmaktadır. I. Bölüm’de şimdiye kadar yapılan ÖSS’lerdeki konulardan soru sorulmakta ve bu Bölüm’de Türkçeden 30 soru yer almaktadır. Bu sorular daha önceki ÖSS’lerde olduğu gibi, “Anlam Bilgisi, Dilbilgisi, Anlatım Bozuklukları, Yazım Kuralları, Ses Bilgisi ve Noktalama İşaretleri” konularından gelmektedir. II. Bölüm’deki Edebiyat - Sosyal Testi’nde ise 17 sorusu bulunmaktadır; bu soruların tümü Türk ve Dünya edebiyatı konularından gelmektedir. Türkçe dersini nasıl çalışmalıyız? Nasıl başarılı olabiliriz? Her derste olduğu gibi, Türkçede de bilgi çok önemlidir. Öncelikle konuyu bilmek ve iyice kavramak gerekir. Özellikle dilbilgisi konuları iyice öğrenildikten sonra sorular çözülmelidir. Bu nedenle konuyu öğrenmeden çözülen soruların bir faydası yoktur. Ayrıca konuları sırasına göre takip etmek gerekir. Bir konuyu öğrenmeden daha ileriki bir konuya geçmemek gerekir. Çünkü önceki konularda yer alan bilgiler, sonraki konuları öğrenmede büyük etkiye sahiptir. Yorum gerektiren sözcük ve cümle anlamıyla paragraf bilgisi konularında ise durum biraz farklıdır. Bu konularda okuduğunu anlama ve yorumlama yeteneği önemlidir. Anlama ve yorumlama gücünü kazanmanın yolu ise elbette çok kitap okumaktan ve bol soru çözmekten geçer. Özellikle paragraf sorularında, çıkmış ÖSS sorularını çözmek büyük önem kazanmaktadır. Çıkmış ÖSS sorularını çözmek sıkıcı gibi görünse de, bu soruların sağladığı katkı hiçbir zaman göz ardı edilemez. Edebiyat soruları da bilgiye dayalıdır. Edebiyat konularını öğrenmeden sorularını çözmek mümkün değildir. Edebiyat konularına çalışırken, geçmiş ÖYS’lerdeki Edebiyat sorularını mutlaka çözmelisiniz. 2006 ve 2007’de çıkan edebiyat sorularının ÖYS’lerdekilerle benzerliği unutulmamalıdır. Bütün bunları göz önüne alarak çalışma yönteminizi belirlemeniz gerekir. Her öğrencinin anlama ve bilgi düzeyi farklı farklıdır. Öyleyse her öğrenciye ayrı bir yöntem gerekir. Elbette bu yöntemi size vereceğimiz genel özellikler arasında sizler seçeceksiniz. Özetle; · Kendinize göre bir çalışma programı belirleyin. · Türkçe konuları birbirinin devamıdır. Bir konuyu anlamadan diğerine geçmeyin. · Çıkmış sorular çıkabilecek soruların aynasıdır. İşe, çıkmış soruların çözümünden başlayın. · Türkçe sorularının çoğu, anlama dayalıdır. Çok kitap okuyarak, bol soru çözerek anlama yeteneğinizi geliştirin. Türkçe Soru Dağılımı- Türkçe 1 Testi Cümle anlamı ve yorumu,Ses Bilgisi,Söz Öbeklerinde Anlam,Sözcük türleri(isim-sıfat- zamir-edat-bağlaç-ünlem-fiil),Paragraf bilgisi,Cümle türleri,Ekler ve sözcüklerde yapı,Deyim ve atasözleri,Sözcük gurubunun anlam ve yorumu,Anlatım bozuklukları,Cümlenin öğeleri ,Yazım ve noktalama,Anlatım biçimleri Türkçe-2 Testi Şiir bilgisi ve nazım biçimleri,Edebiyat akımları,Batı etkisinde gelişen türk edebiyatları,Batı edebiyatı,Yazın türleri,Edebi sanatlar,Milli edebiyat dönemi,Türk edebiyatı dönemleri(islamiyet ten önce gelişen halk ve divan edebiyatı, islamiyet tesirinde gelişen halk ve divan edebiyatı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder